یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

پاکان پلاستکار

وکس سیبویه تولیدکننده وکس های دوقطبی و ناقطبی pe و pp

بسپار تجارت آسیا؛ تأمین کننده مواد اولیه پلاستیک و پلیمر و محصولات پتروشیمی

رادیو ویکی پلاست | بسته شنبه 4 دی 1400/ شماره 429
کاهش محدود قیمت های جهانی، صعود نیما به 24 هزار و 300 تومان، لار باز هم کانال 30 هزار تومان را از دست داد، کاهش یکپارچه قیمت های بازار آزاد، عرضه روغن DOP در بورس کالا الزامی شد، پایان هفته‌ی برنت با 76 دلار، بورس در آستانه ورود به کانال 1 میلیون و 400 هزار،

کاهش محدود قیمت های جهانی
مطابق شنبه‌ی هر هفته، امروز هم جداول مقایسه ای قیمت های جهانی محصولات پتروشیمی، منتهی به جمعه، 24 دسامبر 2021، در ویکی پلاست منتشر شد و بر اساس اطلاعات نشریه پلتس، عمده گروه های پلیمری کاهشی هستند. ABS، سبک فیلم و سنگین بادی بیشترین گروه‌هایی هستند که بیشترین کاهش را در قیمت های نشریه پلتس، منتهی به جمعه، 24 دسامبر، تجربه کرده اند. اما در نشریه آیسیس عمده کالاها یا یا بدون تغییر بودند یا کاهش اندکی داشتند و تنها گروه پ پ ها بود که در آیسیس کاهش بیشتری نسبت به سایر گروه های کالایی را ثبت کردند.

صعود نیما به 24 هزار و 300 تومان
میانگین هفتگی دلار نیمایی، امروز و در ابتدای هفته به 24 هزار و 320 تومان و اختلافِ دلار نیمایی امروز با قیمتِ یکشنبه 28 آذر، به 187 تومان افزایش رسید. فردا، یکشنبه، 5 دی، سی و هشتمین قیمت های پایه امسال در حالی اعلام خواهد شد که دلار نیمایی افزایشی است و در مقابل قیمت های جهانی روندی کاهشی دارد.

دلار باز هم کانال 30 هزار تومان را از دست داد
دلار صرافی که هفته گذشته را با 20 تومان کاهش و در قیمت 27 هزار و 401 تومان به پایان رساند، امروز و هفته جدید هم بدون تغییر نسبت به آخرین قیمت هفته گذشته، 27 هزار و 401 تومان قیمت گذاری شد. دلار آزاد اما کاهشی بود و امروز کانال 30 هزار تومان را مجددا از دست داد و به 29 هزار و 930 تومان رسید تا اختلاف دلار آزاد و صرافی به 2 هزار و 529 تومان باشد. 

کاهش یکپارچه قیمت های بازار آزاد
با قوت گرفتن احتمال بالا رفتن عرضه ها در بورس کالا از یک سو و نزولی شدن دلار آزاد، قیمت های بازار نیز امروز عمدتا با قیمتی کمتر از آخرین قیمت هفته گذشته پیشنهاد شدند. سبک خطی و سنگین فیلم بیشترین کاهش را داشتند و 200 تا هزار تومان اُفت را تجربه کردند. گروه پ پ نساحی نیز با توجه به کاهش قیمت جهانی این گروه ریزش بیشتری داشتند و 200 تا 550 تومان اُفت را رقم زدند. پ پ شیمیایی نیز امروز ترکیبی از بدون تغییر و کاهش بودند. پی وی سی ها نیز 500 تومان کاهش را به ثبت رساندند.

عرضه روغن DOP در بورس کالا الزامی شد
وزارت صمت خریداران دی اتیل هگزانول را به عرضه DOP در بورس کالا موظف کرد. بر اساس مصوبه 22 آذرماه معاونت معادن و فرآوری موادِ وزارت صمت، سهمیه خرید دی اتیل هگزانول بر اساس عرضه DOP تعیین خواهد شد.

پایان هفته‌ی برنت با 76 دلار
نفت برنت که معاملات هفته را با 71 دلار آغاز کرد در طول هفته بین 70 تا 76 دلار نوسان داشت نهایتا  معاملات آخر هفته را با 76 دلار به پایان رساند. قیمت پایانی نفت برنت: 76 دلار و 14 سنت.

بورس در آستانه ورود به کانال 1 میلیون و 400 هزار
شاخص کل بازار سرمایه هفته گذشته را با 40 هزار واحد افزایش به اتمام رساند امروز و هفته جدید را نیز افزایشی آغاز کرد و  شاخص کل در پایان معاملات امروز با 26 هزار واحد افزایش به 1 میلیون و 385 هزار صعود کرد. گفتنی است شاخص کل بازار سرمایه از 20 مرداد ماه که به بالاترین رشد و 2 میلیون و 65 هزار رسید تا امروز، 679 هزار و 583 واحد کاهش را تجربه کرده است.


ویکی پلاست | مرجع بازار صنعت پلاستیک

آیا این مطلب برای شما مفید بود؟ بلی خیر
امتیاز مطلب: 0%

دیدگاه خود را بنویسید

فرستادن دیدگاه

پربازدیدترین شرکت ها

درج کارت ویزیت شرکت من

پربازدیدترین محصولات

ویدیوهای آموزشی

همه حقوق این سایت متعلق به ویکی پلاست است طراحی و اجرا: نگاه حرفه ای
قیمت بازار اشتراک قیمت کانال تلگرام تبلیغات
بسپار تجارت آسیا؛ تولید و صادرات کامپاندهای پلیمری قیمت بازار قیمت جهانی تلگرام واتس اپ تبلیغات
ویکی پلاست
سلام خوش اومدید
ویکی پلاست، خرید و فروش مواد اولیه نداره
چطور می تونم کمک‌تون کنم؟